Al navegar por esta web acepta la utilización de cookies para análisis y personalización
Saber más    

Noticies Toles noticies d´IX

23/06/2015

IX empieza la llexislatura nel parlamentu demandando un plan de rescate social

Llamazares desenvuelve una batería de midíes pa evitar la probeza y la desigualdá social

El grupu parlamentariu d'IX empieza la llexislatura rexistrando una iniciativa de rescate social, camudando la exa del alderique escontra midíes pa evitar que la probeza, unu de los principales problemes d'Asturies y España, y la desigualdá conviértase n'esclusión. Asina presentó esta tarde'l voceru d'IX na Xunta Xeneral, Gaspar Llamazares, la Proposición Non de Llei qu'inclúi midíes que van dende l'axilización y ampliación del salariu social, la puesta en marcha d'una llínea pa financiar los suministros d'agua y enerxía; la disponibilidá de viviendes en casu d'insuficiencia de recursos y desahucios, la garantía d'usu del tresporte públicu o la de les prestaciones sanitaries hasta midíes de refuerzu del sistema públicu d'educación; doblar los presupuestos destinaos al emplegu o reformes de normatives autonómiques o estatales contra'l sobreendeudamientu de les families y protección de los deldores hipotecarios qu'incluya, siquier, la dación en pagu.

Esta propuesta, tal como menta'l testu de la Proposición Non de Llei encamienta al Gobiernu a presentar esti Plan de Rescate Social nun plazu máximu de dos meses, previu diálogu coles entidaes del Tercer Sector que trabayen nesti ámbitu y como pasu previu a un proyectu de llei de Derechos Vitales Básicos que tendría de presentase nel parlamentu primero que remate l'actual periodu de sesiones.

A xuiciu de Llamazares los parllamentarios lleven tiempu “mirándonos l'embelicu” y ye hora, tal como la coalición fixo ayeri en Mieres, con propuestes sobre minería, de falar de los problemes de los asturianos y unu importante ye la probeza y la desigualdá.

Manuel González Orviz, coordinador d'IX d'Asturies, recordó qu'IX fixera la so campaña sobre'l lema “primeru les persones”, ente que “dalgunos” pretenden que nesta cámara lo importante sían los procesos internos de investidura. “IX va sofitar al conxuntu de los ciudadanos enmarcaos nesta propuesta de rescate social”, alvirtió'l Coordinador.

En concretu, el testu presentáu pol grupu parlamentariu d'IX inclúi les siguientes propuestes:

1º.- La Xunta Xeneral del Principáu encamienta al Conseyu de Gobiernu a presentar ante esta Cámara, previu diálogu coles entidaes del tercer sector que trabayen nesti ámbitu, nun plazu máximu de dos meses, un Plan de Rescate Social contra la probeza y la esclusión que contemple, siquier, les siguientes midíes:

a) La medría de la partida presupuestaria destinada al salariu social y l'amenorgamientu de los plazos de tramitación qu'en nengún casu tendrán de superar los trés meses dende la so solicitú.
b) La puesta en marcha d'una llínea de creitu destinada a financiar los suministros d'agua y enerxía (lluz y gas) a los llares con baxos ingresos.
c) La garantía de la disponibilidad d'una vivienda en casu de perda de la vivienda habitual por razones de insuficiencia de recursos y desahucios y un plan de prevención de los desahucios y garantía de la función social de la vivienda.
d) La meyora de l'asistencia a toes aquelles persones que la precisen pa la so autonomía personal.
e) La garantía del usu del tresporte públicu por aciu midíes d'amenorgamientu o eliminación de les tarifes pa toes aquelles persones que tengan insuficiencia de recursos.
f) La garantía de toles prestaciones sanitaries a aquellos colectivos que n'Asturies topen resultancia afectaos pola aplicación del Real decreto-llei 16/2012, de 20 d'abril, de midíes urxentes pa garantizar la sostenibilidá del Sistema Nacional de Salú g)
Un plan d'intervención contra la probeza infantil.

Sía que non, la Xunta Xeneral del Principáu encamienta al Conseyu de Gobiernu a incorporar toes estes midíes nun proyectu de llei de Derechos Vitales Básicos que les reconozan como derechos suxetivos de les asturianes y los asturianos pa presentar na Cámara primero que remate l'actual periodu de sesiones.

2º.- La Xunta Xeneral del Principáu encamienta al Conseyu de Gobiernu a garantizar n'Asturies el calter públicu, gratuitu, solidariu y eficiente del sistema sanitariu pa faer efectivu'l derechu a la salú de tola ciudadanía.

3º.- La Xunta Xeneral del Principáu encamienta al Conseyu de Gobiernu a garantizar n'Asturies la educación por aciu un sistema y rede públicu, universal, laicu, integrador y gratuitu dende los 0 años pa faer efectivu'l derechu a la educación.

4º.- La Xunta Xeneral del Principáu d'Asturies encamienta al Conseyu de Gobiernu a doblar los recursos presupuestarios destinaos al empléu dedicándolos a los colectivos más vulnerables y más cutíos pola crisis, estableciendo polítiques actives d'empléu inclusivu.

5º.- La Xunta Xeneral del Principáu encamienta al Conseyu de Gobiernu a que se dirixa al Gobiernu de la Nación con cuenta de qu'esti impulse una normativa que dexe prevenir la probeza enerxética, que regule'l sistema de suministros básicos del llar pa incluyir un mecanismu en que se prime l'aforru y penalícese'l consumu ineficiente, garantizando que les tarifes nun sían oxetu de mercáu, estableciendo precios sociales y elementos de fiscalidá enerxética favorables pa les families con baxos ingresos económicos y torgando la corte de suministru a quien que nun puedan pagar dichu suministru.

6º.- La Xunta Xeneral del Principáu encamienta al Conseyu de Gobiernu a que se dirixa al Gobiernu de la Nación con cuenta de que ésti presente una reforma lexislativa contra'l sobreendeudamiento de les families y de protección de el deldores hipotecarios qu'incluya siquier la regulación de la dación en pagu con efectos retroactivos y una regulación de la segunda oportunidá que dexe a los deldores hipotecarios que dean en la reestructuración ordenada de les sos deldes.

Volver

Compartir

2014 Izquierda Xunida d'Asturies - Política de privacidad - Política de cookies