Al navegar por esta web acepta la utilización de cookies para análisis y personalización
Saber más    

Noticies Toles noticies d´IX

07/11/2016

IX cree que Javier Fernández punxo demasiaes llínees coloraes pal entendimientu

Llamazares y Argüelles alverten de que realizó un discursu de partíu y non de futuru p'Asturies

Gaspar Llamazares, voceru parlamentariu d'IX na Xunta Xeneral, aseguró nuna primer valoración del discursu del presidente nel Alderique d'Orientación Política qu'ésti foi d'un tonu baxu, de partíu, de xestor, ensin autocrítica y con demasiaes llínees coloraes por que pueda haber un entendimientu ente les fuerces de la esquierda y un alcuerdu presupuestariu. Llamazares aseguró que Javier Fernández s'abelugó na xestión y alvirtió qu'echaba de menos un discursu más  políticu. Al so xuiciu, con tantu discursu de partíu'l presidente perder en “lo fundamental, el futuru”. “Güei ye un día importante p'Asturies porque marca lo asocedío y lo que puede asoceder nos próximos años, pero esbardió la oportunidá de faer un puntu d'inflexón, con un discursu compartíu y en parte autocríticu y de futuru qu'evite la prórroga presupuestario y político”, esplicó Llamazares en compañía de Ramón Argüelles, coordinador d'IX d'Asturies, con quien compartió rueda de prensa al términu de la primer xornada del Alderique d'Orientación Política. A xuiciu de Llamazares el presidente prefirió una llexislatura d'inercia a la llexislatura de cambeos.

El voceru d'IX espera que'l presidente proponga y promueva un clima de diálogu compartíu na izquierda, propuestes qu'averen posiciones polítiques.  Nesti sentíu, Llamazares alvirtió que mientres l'últimu añu viéronse les posiciones que nos estremen y “esperaba que fixera xestos nes coincidencies”. Polo contrario, “encastillárense nes posiciones del PSOE, tantu nes posiciones  en relación a la política estatal, l'astención, como nes temes más propies d'Asturies”.  IX asitiase nuna posición esixente que va esixir a Fernández qu'esclarie'l  so lideralgu, si “barón o presidente”, qu'esclarie la propuesta política d'alcuentru de la izquierda y qué cambeos va faer na xestión, porque ta claro que non tou tuvo bien. “Esto pa una segunda fase de la llexislatura ye esencial, pa saber si vamos a una prórroga de la llexislatura pasada o a una de futuru”.

Ramón Argüelles, nuevu coordinador d'IX d'Asturies, esplicó     en distintes declaraciones a los medios, que Javier  Fernández paez poner vender antes de la ferida, defendiendo'l so llabor non como xefe del executivu autonómicu, sinón a lo más responsable nacional de la xestora del PSOE, y eso a pesar de que, nesti primer día, naide pidiéra-y cuentes, por culpa de que la única intervención prevista yera la suya. Un allugamientu “autocomplaciente”.

Y ye que, según Argüelles, l'alderique y la Cámara asturiana tienen de tener como prioridaes “otres coses”, centraes nel resolvimientu de los problemes reales d'Asturies, empezando pola próxima negociación presupuestaria. “Faló de tender la mano, pero nun sé si con tol aciertu del mundu, porque señaló bien de llínees coloraes. Esperemos que síamos sinceros y si queramos axustar de verdá. Como él dicía, nun quería perder tiempu y nós tampoco. Tener claro”.

La posibilidá de llegar a alcuerdos, nel marcu presupuestariu, ye, añedió'l nuevu coordinador xeneral de IU Asturies, posible. Eso sí, el requisitu previu tien que ser llograr un xiru a la izquierda. “Los presupuestos actuales tán apautaos col PP. Como siempres dicimos n'IX, preferimos unos presupuestos d'esquierda y comprometemos a trabayar nello pero, si a la fin decídese por lo mesmo, cada unu ye rehén de les sos decisiones”.

Ramón Argüelles amosó la so disposición a la negociación que, anunció, van encetar con seriedá y sensatez. “Si prefieren otros compañeros de viaxe, que lo digan, pero que non se dinamiten pontes porque, nesta intervención, paezme que s'establecíen más llínees coloraes qu'otra cosa. Nun sé si esi ye'l camín, pero a mi nun me paez el correctu, porque, amás, colos votos d'IX solo nun son abondes; tien qu'haber  otru compañeru de viaxe y gran parte d'esi discursu dedicar a esi compañeru de viaxe (en referencia a Podemos) que nun sé como lo tomaría”.

Volver

Compartir

2014 Izquierda Xunida d'Asturies - Política de privacidad - Política de cookies