Al navegar por esta web acepta la utilización de cookies para análisis y personalización
Saber más    

Noticies Toles noticies d´IX

19/06/2018

IX pide un estudiu urxente y midíes pa detener el deterioru de la ilesia de San Pedro d'Arroxo en Quirós

IX reclama una intervención urxente na ilesia de San Pedro d'Arroxo, en Quirós.

 

La diputada Concha Masa, al pie de la secretaria de política municipal, Gabriela Alvarez, el conceyal nesi conceyu, Fabián Álvarez, y el coordinador local, Adolfo del Corru, Visitaron güei esti templu románicu pa comprobar insitu la situación del inmueble, amenaciáu pol pisamientu de cimientos que fai temer al mediu plazu'l so esbarrumbe.

Masa, qu'esta mesma tarde va tener una intervención na Comisión de cultura na Xunta Xeneral del Principáu, reivindicó una actuación inmediata dada la situación del edificiu. La parllamentaria recordó que dende la conseyería de cultura prometiérase los últimos años realizar estudios y obres de meyora pero hasta agora nada sabía fecho. En San Pedro d'Arroxo Asitiárense testigos para comprobar les debilidaes de les sos parés nos años 1999 y 2002. D'éstos, bona parte d'ellos hanse rotu de resultes de les tensiones estructurales.

El conceyal Fabián Álvarez reclamó que se faiga con calter d'urxencia un estudiu, siquier, pa conocer si esiste dalgún peligru tanto pal edificiu y sobre los riesgos pa les persones que puedan visitalo y utilizalo como templu, una y bones el deterioru xeneró medrana a que siquier una parte pueda venise embaxo. El conceyal reprochó la pasividá de l'Alministración rexonal, pero tamién del Gobiernu municipal que mira escontra otru llau.

Pal secretariu de política municipal d'IX d'Asturies ye indispensable que s'atiendan los pidimientos sobre esti inmueble, dáu'l so altu valor patrimonial, que al so xuiciu podría sirvir como revulsivu d'atracción d'un turismu calidable.

La visita al templu, que'l so ábside dexa ver los estragos del tiempu con un enclín estraordinariu, foi realizada cola presencia del párrocu de la localidá, Miguel Coviella Corripio, Esplico los pormenores d'un templu consideráu como una xoya del arte románicu non solo de Quirós sinón tamién d'Asturies.

 

Patrimonio en riesgo. San Pedro de Arrojo

Esta mañana, nuestra diputada Concha Masa, junto a la secretaria de Política Municipal de IU, Gabriela Álvarez, el coordinador local de IU en Quirós, Adolfo del Corro, y nuestro portavoz municipal, Fabián Álvarez, han visitado la iglesia románica de San Pedro de Arrojo. Se trata de un templo de un gran valor arquitectónico y cultura que está en grave riesgo. La cimentación ha pisado y el ábside presenta una gran inclinación, en una suerte de "torre de Pisa", que está poniendo en peligro la integridad de un auténtico monumento. Ya en los años 1999 y 2002 se colocaron testigos en distintas paredes del edificio para testar su estabilidad. A pesar de que muchos de ellos ya se han roto hace mucho tiempo por las tensiones estructurales que soportan al hundirse la cimentación, nada se ha hecho, salvo promesas. Hoy, Concha Masa pedirá en la Comisión de Cultura que se adopten medidas opara evitar que continúe el deterioro. Para Fabián Álvarez es imprescindible que, de forma inmediata, se elabore un estudio de riesgos para determinar la situación real del edificio y para evitar peligros a posibles visitantes. Gabriela Álvarez a incidido en la necesidad de invertir en el mantenimiento de bienes de tan alto valor patrimonial ya que, además, pueden ser un revulsivo para la atracción de un turismo cultural y de calidad.

Publicado por Ramón Argüelles en martes, 19 de junio de 2018
Volver

Compartir

2014 Izquierda Xunida d'Asturies - Política de privacidad - Política de cookies