Al navegar por esta web acepta la utilización de cookies para análisis y personalización
Saber más    

Noticies Toles noticies d´IX

La Xunta aprueba'l cambéu del so Reglamentu pa dexar que cualesquier pueda usar la Llingua na Cámara

Ángela Vallina asegura que l'asturianu nun tienen “ideoloxía” y defende una reforma imprescindible tres l'alianza de la derecha pa torgar l'usu del asturianu nel Parlamentu

La Llingua tornara a partir de güei al Parlamentu d'Asturies con toes les de la llei, tres l'aprobación per parte de la Cámara del Dictame pa la reforma del reglamentu, que'l so oxetivu ye evitar que, de nuevu, les dereches puedan torgar l'usu del asturianu na see del lexislativu asturianu,.

izquierda Xunida defendió güei esta reforma reglamentaria pa garantizar l'usu de la Llingua nel Parlamentu autonómicu. La vocera, Ángela Vallina aprofió que la Llingua nun tien “ideoloxía” y recordó que por décades diputaes y diputaos de tol espectru políticu utilizaron con normalidá l'asturianu.

Y ye que, a pesar que dende l'aprobación del Estatutu l'asturianu foi usáu con normalidá por diputaos y diputaes de toles ideoloxíes, nesta llexislatura, les dereches xuniéronse pa tratar de torgala so na Cámara, nuna actitú ensin precedentes y que topetaba contra del propiu Estatutu que reconoz l'Asturianu, el so usu y protección, y, tamién, cola Llei d'Usu aprobada por el mesmu parlamentu d'Asturies.

Nesta llexislatura producióse una involución que produció una paradoxa na que comparecientes ayenos al Parlamentu podíen usaron l'asturianu pero non asina los parllamentarios nin los miembros del Gobiernu.

Volver

Compartir

2014 Izquierda Xunida d'Asturies - Política de privacidad - Política de cookies