Al navegar por esta web acepta la utilización de cookies para análisis y personalización
Saber más    

Noticies Toles noticies d´IX

15/12/2021

IX aboga por priorizar la Investigación y el Desenvolvimientu, cola Universidá como 'fuerza tractora'

Ángela Vallina sollerta de la necesidá de superar la “fienda dixital" y reprocha los retrasos de les beques Severo Ochoa

Izquierda Xunida defendió güei un apueste pola Investigación y el Desenvolvimientu (I+D) como una palanca pal desenvolvimientu d'Asturies. La vocera parlamentaria, Ángela Vallina, aseguró mientres la vez p’afitar posición sobro les cuentes de la Conseyería d'Innovación y Ciencia, la necesidá d'impulsar un mayor dinamismu no que tien de ser una exa d'acción política "esencial" pa garantizar el futuru d'Asturies: "La nuesa comunidá nun va ser nada ensin innovación y desenvolvimientu. Y nun puede haber innovación sinón hai investigación, tantu básica como aplicada; impulsada polos poderes públicos y poles empreses privaes. Les nueses posibilidaes de desenvolvimientu tán íntimamente anoyaes a la capacidá que tenga la nuesa Universidá d'Uviéu pa ser la fuerza tractora que la lleve lloñe y que nos lleve lloñe como pretende con bon criteriu'l so Rector. Y pa llograr esi oxetivu d'excelencia faen falta recursos".

La xubida de 12 millones, que supon un 5% más al respective de 2021, con ser importante y positivu, señaló la diputada, ye insuficiente pa garantizar con floxura la investigación y el desenvolvimientu, daqué que, aportunó, ten de ser prioritariu. Sía que non, repostió Vallina, "confío que los fondos adicionales del programa de recuperación y resiliencia previstos pa esti y los próximos años contribuyan a desaniciar eses insuficiencies". Sía que non, la diputada pidió al Gobiernu que "acorique un pocu" el presupuestu de Ciencia.

Como retos a superar, Vallina citó la de superar la “fienda dixital" en toles sos aguaes, dende la social, a la xeneracional o la territorial. Nesti casu, repostió la parllamentaria.

Na parte más negativa, la vocera d'IX recordó qu'hai delles llagunes nesa xestión, especialmente les venceyaos colos retrasos na convocatoria y xestión de les Beques Severu Ochoa que el investigadores asturianos han rebautizado --ironizó– "como les beques tortúa" Lo peor, concluyó, ye que nun se trata de demorances nueves, sinón que yá había un compromisu pa la so axilización qu'inda ta pindia.

Volver

Compartir

2014 Izquierda Xunida d'Asturies - Política de privacidad - Política de cookies