Al navegar por esta web acepta la utilización de cookies para análisis y personalización
Saber más    

Noticies Toles noticies d´IX

23/02/2017

Couso pide al Gobiernu colombianu “acelerar l'aplicación de los alcuerdos de paz” y alerta de la espansión de los grupos paramilitares

L'eurodiputáu participa na Delegación Asturiana de verificación de los derechos humanos en Colombia. Destaca que la implementación de la fueya de ruta roblada en L'Habana funciona a dos velocidaes, coles FARC cumpliendo cola so parte del tratu y moviéndose escontra les denominaes zones de concentración, pero con un Executivu que nun termina de poner en marcha la estructura necesaria pa facilitar la transición de los guerrilleros a la vida civil

L'eurodiputáu d'Izquierda Xunida Javier Couso fixo un llamamientu al Gobiernu colombianu a “acelerar y afondar na aplicación de los alcuerdos de paz de la Habana” coles FARC, de la que sollertó de que la espansión de los grupos paramilitares peles zones que la guerrilla foi abandonando supon “una amenaza bien grave” pa que'l conflictu se zarre de forma definitiva. Esta ye la principal conclusión que saca'l vicepresidente de les comisión d'Asuntos Esteriores de la Eurocámara de los trés primeros díes de la misión de la Delegación Asturiana de verificación de los derechos humanos en Colombia, na cual participa per segunda vegada no que llevamos de llexislatura.

El pasáu llunes, la delegación pudo comprobar cómo l'aplicación de los alcuerdos de paz de L'Habana ta funcionando a dos velocidaes. Per un sitiu, tal que esplica Couso, “la guerrilla ta abandonando, como alcordaron, les zones que taben sol so control y tánse instalando no que se conocen como zones de concentración o zones veredales”. Sicasí, l'Executivu de Juan Manuel Santos nun taría poniendo en marcha toles midíes apautaes por que estes persones empiecen a faer el tránsitu escontra la vida civil”.

Esto púnxose de manifiestu'l primer día de la misión, mientres una visita a les zones veredales del Valle del Cauca. “La primer etapa de la misión consistía nuna visita a les zones veredales de La Elvira, pero a 40 minutos d'ellí tuvimos graves problemes p'aportar, una y bones un reten militar torgónos el pasu y túvonos reteníos mientres tres hores”, rellata l'eurodiputáu. “La situación solucionóse dempués de que se movieren hasta'l control efectivos de la mediación cola ONU, la Policía indíxena, la contraparte de les FARC y la del Gobiernu”, sigue. “El casu ye que tuvimos reteníos trés hores” y no que “coincide tol mundu ye qu'esa retención ye una violación de los alcuerdos de paz”, yá que se ta torgando'l llibre tránsitu a les zones veredales”. L'Exércitu, güei, “puede controlar a les persones que pasen pa comprobar si tán o non escorríes pola Xusticia, pero nun puede torgar el pasu”. 

La sensación xeneralizada ye que “el Gobiernu paez tar tratando de tener aisllaes a les FARC por que non puedan rellacionase con naide y esto tamién va en contra del alcuerdu porque los guerrilleros nun son presos”.

Una vegada que la delegación consiguió aportar a La Elvira, caltuvieron una xunta con dellos comandantes delmh bloque y un comandante del Estáu Mayor de les FARC, quien nos tresmitieron que tienen la sensación de que la guerrilla ta cumpliendo y el Gobiernu non”. Por casu, “hasta esa zona llegaron tolos guerrilleros que teníen que tar el 31 de xineru como parte del alcuerdu, pero l'Executivu nun ta dando les condiciones necesaries por que estes fuerces, en redol a 300 persones, vivan en condiciones normales y puedan faer el tránsitu a la vida civil”.

Couso ve esencial que s'empiece a “implementar la compra y llicitación de tierres pa les persones que se van a beneficiar de l'amnistía”. Esto “dica agora nun esiste” y por eso “nun tienen nada colo que sofitase”. “Los guerrilleros tán viviendo agora como en campamentos”, alvierte.

Otru de los problemes derivaos d'una aplicación parcial del alcuerdu comprobar la delegación mientres la segunda xornada, na zona de Popayán, tamién nel Valle del Cauca. Ellí pudieron axuntase con una trentena de representantes de movimientos populares, defensores de los derechos humanos y líderes sindicales que dieron la voz d'alarma ante una realidá que l'Executivu de Santos nun ta encarando como debería: el paramilitarismo. “La conclusión que sacamos d'eses conversaciones ye que'l Gobiernu nun reconoz qu'hai paramilitarismo y, sicasí, los asesinatos siguen tando a la orde del día. Creemos que ye un erru que puede poner tou en riesgu”, indica.

L'añu pasáu fueron asesinaes siquier 140 persones a manos de los paramilitares y “anguaño tase calteniendo'l mesmu ritmu de muertes”. “Nun paez qu'haya voluntá de desmontar esos grupos”, que “tán ocupando les zones que dexen llibres les FARC, al movese hasta les zones de concentración”. Amás, “punxéronnos como exemplu'l problema cola minería llegal ya illegal y los barruntos fundaos de que les grandes multinacionales son tolerantes colos paramilitares”.

Tamién el martes, la delegación de verificación axuntar con miembros del denomináu mecanismu tripartitu, formáu pola ONU, les FARC y el Gobiernu colombianu, colos que pudieron dialogar sobre'l problema que repararen el día anterior p'aportar a les zones veredales.  “Lo que constatamos ye que les partes nun tán funcionando al mesmu ritmu y que paez haber niveles medios dientro de la cadena de mandu gubernamental que quier poner torgues a la paz”. L'eurodiputáu, sicasí, aprofió que “dientro d'esti mecanismu tripartitu sí que se ta intentando avanzar nos problemes”.

Ayeri, na tercer xornada, la Delegación  Asturiana visitó a un importante grupu de prisioneros de guerra de les FARC y del ELN na cárcel de Ibagué. Ellí “pudimos constatar la situación de vulneración permanente de los derechos humanos de tola población carcelaria, la falta d'atención  en salú, la pésima alimentación, la falta d'agua potable pa beber y pal aséu personal y los cacheos invasivos a familiares y visitantes”. Ye tou “un cúmulu de circunstancies que constitúin un tratu cruel, inhumanu y degradante”.

 



 

Volver

Compartir

2014 Izquierda Xunida d'Asturies - Política de privacidad - Política de cookies