Al navegar por esta web acepta la utilización de cookies para análisis y personalización
Saber más    

Noticies Toles noticies d´IX

16/02/2018

La Xunta aprueba les bases de l’área metropolitana central d'Asturies a xuiciu d'IX

L'alderique y la resultancia de la moción –solo opunxéronse PP y Foru- ye clarificador según Ovidio Zapico

 

IX sacó adelantre esta mañana na Xunta Xeneral una moción subsiguiente qu'afita delles bases pala área metropolitana central d'Asturies, una iniciativa que va marcar “l'aportar del futuru d'Asturies”, como aseguró Ovidio Zapico. El diputáu d'IX que defendió la iniciativa, definió l'alderique y la resultancia como “clarificador”. La propuesta cuntó colos votos a favor de los diputaos de la mesma coalición, del PSOE, Podemos y Ciudadanos, ente que foi refugada por PP y Foro Asturies.

A xuiciu del diputáu, ye'l momentu d'esbozar yá xuna definición más concreta de l’área central, empezando pol modelu de gobernanza, cuntando con tolos actores y ensin imposiciones; tamién de saber la área territorial de la mesma, cuntando colos seis conceyos iniciales y cola incorporación de forma voluntaria d'un mayor númberu. “Hai conceyos qu'ensin ellos, pola so posición estratéxica, nun s'entendería l’área metropolitana”, dixo nel Parlamentu.

Pa IX ye más necesario, nesti momentu, centrase na naturaleza funcional que na xurídica , porque l’área tien que demostrar a los ciudadanos que-yos ye útil nel día ente día. Por casu con un plan de movilidá metropolitanu, puntualizó Zapico. El diputáu reconoció que ye cierto que yá esiste consorciu de tresportes pero nun vendría mal faer un plan de cercaníes ferroviaries. “Más tren seríen meyores condiciones de vida y meyor movilidá”, aseguró. Otros asuntos a encetar conxuntamente podríen ser el turismu y la cultura, polo menos de mano el discutiniu. “Ye equí onde agora mesmu hai más competencia y creo que tenemos d'apostar pola complementariedá”, engarzó.

Entre les posibilidaes qu'otorgaría l’área metropolitana tamién figura l'establecimientu d’un ciclu común de suministru de gas y agua, la ordenación del territoriu, el sector servicios y tamién el del comerciu, y l'abordaxe de la sostenibilidá y calidá ambiental, ensin resalvar nin escaecer los planes de desenvolvimientu y la necesidá de captar ayudes europees destinaes a esti fin..

“Too tien de faese n'equilibriu colos conceyos periféricos pa llograr el desenvolvimientu más aparente”, concluyó'l d'IX.

La iniciativa aprobada ye la que reproducimos de siguío:

La Junta General del Principado de Asturias insta al Consejo de Gobierno a acordar con los municipios asturianos una estrategia de desarrollo del Área Metropolitana Central de Asturias, involucrando a la Universidad y generando espacios de discusión técnica y de participación ciudadana que permitan avances próximos en los siguientes aspectos:

a). - El modelo de gobernanza, que permita no sólo consensuar un núcleo inicial, sino impulsar los instrumentos operativos y ejecutivos más adecuados para el futuro gobierno del Área, sin imposiciones y realizando análisis compartidos pegados al territorio.

b). - Su extensión territorial: contando no solamente con los municipios más poblados, sino sumando también a aquellos que, aunque puedan tener menos habitantes, son clave para articular el Área. Todo ello garantizando los principios de voluntariedad y flexibilidad, aceptando en su caso agregaciones en momentos posteriores, con vocación de flexibilidad y crecimiento dentro de unos límites razonables.

c). - Un plan de movilidad metropolitano que permita implantar un modelo integral e intermodal de comunicaciones, con menos humos cuyo eje vertebrador del mismo deberá ser una red de ferrocarril de cercanías potenciada, modernizada y eficiente.

d). - Planes de gestión cooperativa de determinados programas y servicios, comenzando en una primera fase por la gestión común de asuntos en los que son claras las sinergias desaprovechadas, como los programas de turismo y cultura, primando la complementariedad de la oferta y la difusión conjunta sobre la competencia y avanzando posteriormente en la gestión colaborativa de servicios estratégicos para la población desde instrumentos públicos, como, entre otros, el ciclo integral del suministro de agua potable.

e). - Directrices del territorio pactadas, permitiendo que todos los municipios del área central sean partícipes del diseño de una ordenación del territorio racional y sostenible ambientalmente, en la que se tenga especial atención a aspectos como una perspectiva estratégica metropolitana sobre los usos del suelo, un desarrollo del sector servicios y de comercio en función de una lógica común y una apuesta por la sostenibilidad y la calidad ambiental.

f). - Planes de desarrollo que aprovechen las economías de escala y capten ayudas europeas sin merma de recursos para otros territorios cuyos planes de desarrollo deben acometerse en paralelo y de forma complementaria, desde una visión equilibrada, solidaria e integradora de la comunidad autónoma.

Volver

Compartir

2014 Izquierda Xunida d'Asturies - Política de privacidad - Política de cookies