Al navegar por esta web acepta la utilización de cookies para análisis y personalización
Saber más    

Noticies Toles noticies d´IX

18/05/2018

Llamazares demanda consensu énte dos asuntos vitales p'Asturies: el financiamientu autonómicu y la política enerxética

Van Afectar al aportar non solo d'esti Gobiernu sinón de los posteriores, alvierte'l voceru parlamentariu d'IX

Gaspar Llamazares, voceru parlamentariu d'IX na Xunta Xeneral, alvirtió al Presidente del Principáu de la necesidá de llograr los alcuerdos más amplios posibles en dos asuntos “vitales” p'Asturies: el financiamientu autonómicu y la política enerxética. Dambes cuestiones van afectar al aportar non solo d'esti Gobiernu sinón de los posteriores.

El voceru d'IX señaló qu'Asturies atópase nun periodu de transición, los peores y más difíciles énte les duldes de tolos implicaos y nesti sentíu Asturies atopase nun periodu de transición non solu políticu sinón financieru y enerxéticu. L'alcuerdu de financiamientu, a xuiciu de Llamazares, tien de garantizar el financiamientu equiparable de la totalidá de los servicios públicos y el gobiernu asturianu tien de buscar alcuerdos lo más amplios posibles non solo n'Asturies, acoricando eses mayoríes, informando y axuntando a les formaciones por que nun haya tracamundios, sinón fora de la comunidá autónoma. Nesti sentíu, el voceru d'IX encamentó a Javier Fernández, na so vez d'entrugues al Presidente, a llograr alcuerdos con otres comunidaes autónomes como Cantabria y La Rioxa, con puntos de mancomún con Asturies, Castiella y Llión y Galicia, o otres como Andalucía y Estremadura, onde pue haber dalgún puntu de conexón.

Al respective de la política enerxética, Llamazares encetó les incertidumes del fin de la política del carbón, con dificultaes en devolver les ayudes con cuenta d'añu, el zarru de les térmiques y los movimientos accionariales de les compañíes enerxétiques, ente elles los postreros en EDP. Llamazares amosóse esmolecíu “non pol color del dineru” sinón porque les empreses con vinculación al territoriu pierdan pie nel accionariado y cada vez xugamos más”. “Tamos xugando la próxima década na comunidá autónoma”, repitió Llamazares.

Javier Fernández, pela so parte, reconoció que los dos asuntos son “nucleares” p'Asturies. Sobro'l financiamientu autonómicu volvió reconocer la necesidá de tener una postura común p'alzar al Conseyu de Política y Financiera, por culpa de que'l primer alcuerdu producierase énte la propuesta de los espertos de la Comisión de Política Fiscal y Financiera, y apuntó que respetu a otres comunidaes autónomes les posiciones “nun tán tan nítides inda” . Tamién llamentó que comunidaes qu'anuncien y practiquen rebaxes fiscales, como Madrid, piden agora un sistema de financiamientu que les favoreza o otres que plantegen el financiamientu por númberu d'habitantes o demanden la condonación de les sos deldes.

Tocantes a la devolución de les ayudes al carbón dixo que'l Gobiernu d'Asturies ta faciendo tolo posible anque ye al Gobiernu d'España a quien pertenez estenar la dulda.

Al respective de la OPA de EDP, Javier Fernández aseguró que nun va aldericar que xuna empresa non comuñal pueda tomar la mayoría nuna eléctrica qu'hasta fai bien poco yera portuguesa. “Esmolezme muncho más que tomen posiciones n'empreses que son d'equí, pero que fadríen xuna competencia y supondríen un riesgu instalaciones d'Hidrocantábrico”, dixo en referencia a qu'Iberdrola y Endesa puedan faese con acciones al traviés de la opa de la empresa “Three Gorges” pa participar en EDP. La posición del Gobiernu ye absolutamente negativa, atayó.

Volver

Compartir

2014 Izquierda Xunida d'Asturies - Política de privacidad - Política de cookies