Al navegar por esta web acepta la utilización de cookies para análisis y personalización
Saber más    

Noticies Toles noticies d´IX

17/07/2020

IX pide que Juan Carlos de Borbón devuelva tol dineru que pudiera defraudar y que se-y retiren reconocencies y honores

Ángela Vallina y Ovidio Zapico aseguren que se trata non d'una cuestión sobro'l modelu d'Estáu sinón de refiertar una conducta en sí mesma inaceptable dende la perspectiva de los valores constitucionales

 

Izquierda Xunida pidió güei que Juan Carlos de Borbón devuelva tol dineru que pudiera defraudar a les arques del Estáu y que se-y retire cualquier reconocencia honorífica. Ángela Vallina y Ovidio Zapico ufiertaron esta mañana una rueda de prensa pa presentar una Proposición non de Llei pa encamentar al Gobiernu d'Asturies a comprobar si otorgóse-y cualquier honor o distinción per parte de la Comunidá Autónoma o l'antigua Diputación Provincial d'Uviéu, incluyíes denominaciones d'infraestructures o llugares públicos dependientes de los mesmos pa empecipiar de momentu‘l procedimientu de revocación de los mesmos. Les iniciatives, enfatizó Zapico, nun se dirixen a cuestionar el modelu d'estáu sinón a refiertar una conducta que ye inaceptable dende la perspectiva de los valores constitucionales.

Al pie de la PNL, Ovidio Zapico, na so calidá de Secretariu Primeru de la Mesa de la Xunta Xeneral del Principáu, unvió amás una misiva al presidente de la institución, Marcelino Marcos Líndez, por qu'incorpore nel orde del día de la próxima xunta d'esti órganu parlamentariu l'alderique sobro la revocación de la concesión de la Medaya d'Oru de la Xunta Xeneral del Principáu d'Asturies, otorgada en 1992 a Juan Carlos de Borbón.

"Faemos too esto enmarcao nun procesu qu'entendemos indispensable de rexeneración democrática. Nun tamos falando del modelu d'Estáu, un modelu d'Estáu que sabéis que dende IX tenemos perfectamente definíu. Tamos falando d'otra cuestión, tamos falando de rexeneración democrática porque entendemos que lo que ta asocediendo en redol a Juan Carlos de Borbón y Borbón ye una conducta inaceptable, ye una traición a los valores constitucionales", enfatizó Zapìco.

Pal diputáu, l'anterior xefe del Estáu "tien de devolver el dineru que debe, que nos debe a tolos y toles españoles. Fixo un fuximientu d'impuestos supuestamente sofitáu nun treme financieru que yo creo que foi daqué detestable mientres estos últimos años". Les informaciones desvelaes sobre la inmensa fortuna de Juan Carlos de Borbón ponen de manifiestu la "opulencia" frente a la realidá de la clase trabayadora, tanto mientres la crisis como nestos meses de pandemia. "Les instituciones, por garantía democrática, por calidá democrática, nun debemos de dexalo".

Ángela Vallina repitió que nestos momentos l'alderique nun ye monarquía o república y, nin siquier, del cobru de supuestes comisiones, sía que non enxitosa y cuestionable: "la cuestión ye la opacidá y el fraude fiscal. De ser ciertes toes estes informaciones, y too asina paez qu'apunta nesa dirección, tamos falando d'un fuximientu d'impuestos monumental qu'en cualquier ciudadanu o ciudadana d'esti país taría yá nos xulgaos y en plenu procesu". La gravedá la ejemplificóla Vallina colos procesos a Ana Duato ya Imanol Arias, que s'enfrenten a penes de 32 y 29 años IX pide que Juan Carlos de Borbón devuelva tol dineru que pudiera defraudar y que se-y retiren reconocencies y honores

Ángela Vallina y Ovidio Zapico aseguren que se trata non d'una cuestión sobro'l modelu d'Estáu sinón de refiertar una conducta en sí mesma inaceptable dende la perspectiva de los valores constitucionales

Izquierda Xunida pidió güei que Juan Carlos de Borbón devuelva tol dineru que pudiera defraudar a les arques del Estáu y que se-y retire cualquier reconocencia honorífica. Ángela Vallina y Ovidio Zapico ufiertaron esta mañana xuna rueda de prensa pa presentar unes Proposición non de Llei pa encamentar al Gobiernu d'Asturies a comprobar si otorgóse-y cualquier honor o distinción per parte de la Comunidá Autónoma o l'antigua Diputación Provincial d'Uviéu, incluyíes denominaciones d'infraestructures o llugares públicos dependientes de los mesmos pa empecipiar de momentu el procedimientu de revocación de los mesmos. Les iniciatives, enfatizó Zapico, nun se dirixen a cuestionar el modelu d'estáu sinón a refiertar una conducta que ye inaceptable dende la perspectiva de los valores constitucionales.

Al pie de la PNL, Ovidio Zapico, na so calidá de Secretariu Primeru de la Mesa de la Xunta Xeneral del Principáu, unvió amás xuna misiva al presidente de la institución, Marcelino Marcos Líndez, por qu'incorpore nel orde del día de la próxima xunta d'esti órganu parlamentariu l'alderique sobro la revocación de la concesión de la Medaya d'Oru de la Xunta Xeneral del Principáu d'Asturies, otorgada en 1992 a Juan Carlos de Borbón.

"Faemos tou esto enmarcáu nun procesu qu'entendemos indispensable de rexeneración democrática. Nun tamos falando del modelu d'Estáu, un modelu d'Estáu que sabéis que dende IX tenemos perfectamente definíu. Tamos falando d'otra cuestión, tamos falando de rexeneración democrática porque entendemos que lo que ta asocediendo en redol a Juan Carlos de Borbón y Borbón ye xuna conducta inaceptable, ye xuna traición a los valores constitucionales", enfatizó Zapìco.

Pal diputáu, l'anterior xefe del Estáu "tien de devolver el dineru que debe, que nos debe a toos el españoles. Fixo xuna fuximientu d'impuestos supuestamente sofitada en un treme financieru que yo creo que foi daqué detestable mientres estos últimos años". Les informaciones desvelaes sobre la inmensa fortuna Juan Carlos de Borbón ponen de manifiestu la "opulencia" frente a la realidá de la clase trabayadora, tanto mientres la crisis como nestos meses de pandemia. "Les instituciones, por garantía democrática, por calidá democrática, nun debemos de dexar".

Ángela Vallina repitió que nestos momentos l'alderique nun ye monarquía o república y, nin siquier, del cobru de supuestes comisiones, sía que non enxitosa y cuestionable: "la cuestión ye la opacidá y el fraude fiscal. De ser ciertes toes estes informaciones, y tou asina paez qu'apunta nesa dirección, tamos falando d'una fuximientu d'impuestos monumental qu'en cualquier ciudadanu o ciudadana d'esti país taría yá nos xulgaos y en plenu procesu". La gravedá exemplificóla Vallina colos procesos a Ana Duato ya Imanol Arias, que s'enfrenten a penes de 32 y 29 años de prisión, pidíes pola Fiscalía por delitos fiscales. Nel casu de Juan Carlos de Borbón, añedió la diputada, "tamos falando d'una barbaridá de millones defraudaos a lo llargo del so reináu".

Frente a les posiciones más conservadores, Ángela Vallina aseguró que'l réditu políticu que pudiera atropar pol so papel na Transición yá s'escosó. Ello ye que esplicó, los auténticos protagonistes del pasu a la democracia fueron los ciudadanos y les ciudadanes d'esti país. "Portugal pasó d'una dictadura a una democracia ensin falta de la figura del rei".

La parllamentaria ironizó sobre les acusaciones que pueden llegar dende la derecha ante estes iniciatives y crítiques d'IX: "Nun ye nin una cuestión de bolivarianos, de colloraos, nin d'estremistes, porque hasta'l so fíu tomó midíes y retiró-y la asignación. Poro, nun cayamos na defensa que ye enxitosa, de daqué que ye antipatriota y de daqué que ye absolutamente contradictorio pa colos valores qu'en teoría representó y representa esa familia, dafechu contradictorios. Nun tenemos más que recordar los sos discursos falando del esfuerzu qu'había que faer per parte del pueblu español en plena crisis antes del accidente de Boswana, etc, y de les llecciones maxistrales de moralidá y principios que se nos vendió de la so figura como rei d'esti país".

Lo qu'esixe IX, señaló Ángela Vallina, ye un xefe d'Estáu con una tresparencia, honestidá y honradez absoluta. "Si la Fiscalía y la Xusticia cumplen col mandatu que siempres nos encamentaba'l rei, el de la xusticia ye igual pa toos, pos ye la hora de que lo demuestren".

 

Rueda de prensa sobre acciones parlamentarias a seguir frente a Juan Carlos de Borbón y Borbón tras el escándalo alrededor de sus multimillonarias cuentas bancarias opacas en paraísos fiscales.

Publicada por IU Asturias en Viernes, 17 de julio de 2020
Volver

Compartir

2014 Izquierda Xunida d'Asturies - Política de privacidad - Política de cookies