Al navegar por esta web acepta la utilización de cookies para análisis y personalización
Saber más    

Noticies Toles noticies d´IX

IX defende en Bruxeles que s'investiguen los asesinatos franquistes de Vitoria y esixe a la CE midíes contra la impunidá

La eurodiputada Ángela Vallina amuesa'l sofitu de la nuesa organización a dos denuncies na comisión de pidimientos polos fechos asocedíos na parroquia de San Francisco d’Asís en marzu de 1976, onde la intervención de la Policía paresvalixar una protesta saldose con cinco persones muertes.

La eurodiputada d'Izquierda Xunida Ángela Vallina amosó tol sofitu de la nuesa organización a les denuncies qu'evaluó esta tarde la comisión de Pidimientos (PETI) del Parlamentu Européu sobre los asesinatos franquistes de Vitoria el 3 de marzu de 1976, onde la Policía acabó cola vida de cinco obreros mientres una intervención pa eslleir una asamblea de trabayadores na parroquia de San Francisco d’Asís. Estos fechos, consideraos como la mayor masacre en plena Transición, siguen ensin ser investigaos 42 años dempués, ente que los responsables gocien de total impunidá gracies a la Llei d'Amnistía.

Los pidimientos, defendíos esta tarde por miembros de l'Asociación Pro Derechos Humanos d'España, la Coordinadora estatal de sofitu a la Querella Arxentina y de l'Asociación de Víctimes del 3 de marzu, “amuesen unos fechos qu'enxamás fueron xulgaos pese al enorme sufrimientu que causaron y que la ferida sigue abierta”, señaló Vallina, antes de denunciar que “la memoria histórica sigue siendo unu de les temes pindies nel Estáu español porque ye una cuestión que paez que convien soterrar y que s'escaeza ensin l'arreglu a les víctimes y familiares”.

Vallina recordó que'l Parlamentu Européu, nun resolvimientu de 2015 sobre la situación de los derechos humanos, yá señaló que “tolos estaos miembros teníen de collaborar coles investigaciones xudiciales nacionales o internacionales destinaes a esclariar responsabilidaes nesti ámbitu y procurar verdá, xusticia y arreglu a víctimes de lesa humanidá cometíos por réximes totalitarios”.

Esta collaboración “nun esistió y l'arreglu sigue pindiu poles torgues de la Xusticia española a investigar crímenes contra la humanidá”. Dichu resolvimientu, aportunó Vallina, pidió que s'evalúe si un miembru incumple estes normes y eso ye lo que-y pidimos a la Comisión Europea”.

La eurodiputada d'IX recordó qu'España ye tres Camboya “el segundu país del mundu con más fueses comunes y más muertos ensin identificar neses fueses” y que en llugar d'escorrer la impunidá, “l'Estáu tuvo dando medayes honorífiques a torturadores del réxime franquista”. “Quiciabes la UE nun tendría d'aceptar a España hasta que reparárense eses feríes y a les victimes”, cavilgó.

Finalmente, la eurodiputada pidió que se caltuvieren abiertos los pidimientos y “que se preguntara a la Comisión Europea por escritu si les torgues xudiciales que ta poniendo España respeten lo aprobao por esti Parlamentu”. Coles mesmes, suxirió la unviada d'una carta al Ministeriu de Xusticia español, “por que dean la so opinión ya informe sobro les midíes que van tomar pa investigar los fechos”.

“Nel mio país alderícase entá si sacar al dictador d'un llugar publico. Naide imaxina un mausoléu a Hitler fechu poles víctimes del nazismu. Esto ye una vergüenza”, dixo.

Les propuestes de Vallina fueron bien acoyíes pola comisión de PETI, qu'alcordó, pidir información a les autoridaes españoles sobre la matanza de Vitoria y les midíes que piensa llevar a cabu pa investigar los fechos; según dos tales cartes a los comisarios Frans Timmermans y Vera Jourova, por qu'esclarien qué midíes puede tomar el Parlamentu Européu y les instituciones europees pa dar siguimientu a les temes de memoria histórica.

Volver

Compartir

2014 Izquierda Xunida d'Asturies - Política de privacidad - Política de cookies