Al navegar por esta web acepta la utilización de cookies para análisis y personalización
Saber más    

Noticies Toles noticies d´IX

Argüelles reprocha a la Ministra Ribera la so 'desafección' pa con Asturies y alvierte que la descarbonización exprés pue traer consecuencies irreparables

El coordinador xeneral d'IX pide a la responsable de Transición Ecolóxica que cuando dea datos sobro contaminación nun faiga "trampes al solitariu" y qu'incluya tamién los efectos d'otres enerxíes y el so impactu real

 

El coordinador xeneral d’IX Asturies, Ramón Argüelles, reprochó güei a la Ministra de Transición Ecolóxica, Teresa Ribera, la so falta de sensibilidá escontra Asturies y los territorios mineros del carbón y pidió-y que cuando dea datos sobro contaminación lo faiga teniendo en cuenta toles fontes de polución y les sos particularidaes. "Cuando se dan datos hai que ser esplícitos y nun faese trampes al solitariu. D'alcuerdu que la enerxía nuclear nun emite CO2 pero ¿qué ye que nun tien más problemes la enerxía nuclear? ¿Ye meyor que'l carbón? ¿Tener gas natural de los países del Magreb, depender puramente d'ello, contamina menos pero nun tien nenguna otra cortapisa? ¿Qué pasa si'l día de mañana encarécensenos los precios o se dexa de suministrar?" preguntóse Argüelles.

Frente al integrismu de Ribera y los colectivos anti-carbón, el coordinador xeneral d’IX Asturies enfatizó en qu'esti combustible sigue representando xuna fonte de riqueza y d'enerxía propia, daqué de lo que al so xuiciu nun andar, precisamente, España sobrada.

Entrando nos datos apurríos pola ministra, qu'afirmaba que'l carbón suponía'l 17% de la enerxía que consume'l país -en xeneración eléctrica-, Ramón Argüelles criticó que s'escaeciera d'esplicar, tamién, que la cuota de carbón nacional ye ínfima. Ello ye que el mix enerxéticu nacional acutaba pal mineral autóctonu un 7% sobro'l total, ratio que nun se cumplió nunca a lo llargo de los últimos años. "Esi 17%, la pena ye que sía carbón d'importación, que contamina muncho más, porque, primero, estrayese d'una manera que nun se sabe bien -llámen-y carbón de sangre-; hai que tresportalo hasta equí, colo cual contaminamos más; y dempués hai que quemar, colo cual, tamién, contamina".

Pal máximu responsable d'IX, énte'l "desafectu" de la Ministra escontra Asturies, recordó que, mientres munchos años, equí foise solidariu col desenvolvimientu d'España, que pudo llegar a munchos de los sos llogros gracies al esfuerzu de les cuenques mineres. "Agora, cuando más lo precisamos, cuando les Cuenques tán quedándose ensin puestos de trabayu paez que lo único que nos importa ye demagoxa y dicir nun contaminar: oya, si nun contaminamos, que se quitar los aviones, que se quitar el tresporte, que son los que de verdá contaminen muncho más que'l carbón", añedió Argüelles pa faer notar la parcialidá del analís de Teresa Ribera.

"Síamos razonables. Una descarbonización exprés pue traer consecuencies irreparables", alvirtió'l coordinador xeneral d’IX Asturies.

 

 

¿Descarbonización exprés? No, gracias

¿Descarbonización exprés? No, gracias. Y por eso tengo que reprochar a la Ministra de Transición Ecológica, Teresa Ribera, su falta de sensibilidad hacia Asturias y los territorios mineros del carbón. Estaría bien que cuando dé datos sobre contaminación lo haga teniendo en cuenta todas las fuentes de polución y sus particularidades, porque cuando dice que el carbón supone el 17% de la enegía que se consume en España para generar electricidad debería aclarar que solo una mínima parte es de carbón autóctocno. Y ya que pone tanto énfasis en hablar sobre las emisiones de CO2 estaría bien que nos explicara si la energía nuclear, con 0 emisiones es mejor que el carbón, o si no hay reisgos por fiar todo a la importación de gas natural o qué pasará si los precios de este combustible se encarecen o si, simplmente, por la inestabilidad en la zona se cierra el suministro. Frente al integrismo de Ribera y los colectivos anti-carbón, creo que hay que ser razonables y entender que este combustible autóctono sigue representando una fuente de riqueza y de energía propia,. En la cruzada contra el carbón hay mucha demagogia y por interés real por reducir la contaminación, porque si de verdad ese fuera el objetivo tendrían que plantear el impacto de los aviones y del transporte en general, que son los que tienen unas emisiones muy, pero muy superiores a las del carbón español. Desde aquí pido rigor y un poco de sentido común: una descarbonización exprés puede traer consecuencias irreparables

Publicado por Ramón Argüelles en Jueves, 20 de septiembre de 2018
Volver

Compartir

2014 Izquierda Xunida d'Asturies - Política de privacidad - Política de cookies