Al navegar por esta web acepta la utilización de cookies para análisis y personalización
Saber más    

Noticies Toles noticies d´IX

14/02/2019

IX sostien que Desenvolvimientu Rural nun supo desenvolver el cooperativismu forestal por que repercuta nel emplegu

Mará José Miranda sorraya la importancia del sector y reclama cambeos diversos

La diputada d'IX na Xunta Xeneral, María José Miranda, punxo de relieve esta mañana na Xunta Xeneral que la Conseyería de Desenvolvimientu Rural y Recursos Naturales nun supo o nun quixo mientres toa esta llexislatura desenvolver una política forestal que repercuta y ameyore la calidá, l'emplegu y la fixación de población nel mundu rural, promocionando'l cooperativismu forestal esistente na comunidá. Na so interpelación, Miranda recordó la importancia del cooperativismu forestal como fonte de riqueza y xeneración d'emplegu amestáu al territoriu y que dende la Conseyería tendríen de faer.

Miranda sorrayó'l cambéu que debe, al so xuiciu, realizase dende la Dirección de Política Forestal n'Asturies: dende un nuevu modelu de gobernanza de los montes, cola participación de los propietarios; la clarificación de la propiedá de los montes, vecinales en mano común, comunales, o proindivisos; la solución a la falta d'esllindes, que repercutan nos vecinos de la zona; cambeos na xestión de les quemes onde ye imprescindible recuperar la superficie cubierta de carba tanta para pacional como para espaciu de recréu, porque hai espaciu de montes para toos, ensin escaecer la ingente capacidá de xenerar biomasa. La vicepresidente de la Xunta Xeneral tamién alvirtió que nun se cunta coles cooperatives na estinción de quemes y que nun ye coherente qu'empreses desvenceyaes del territoriu encargar de la estinción de quemes. Nesti sentíu, preguntóse si estos llabores nun se realizaría meyor con empreses de la zona amestaes al territoriu, con meyor tiempu de respuesta, ente otres cuestiones.

Deriváu de quemes ta la planificación, la diputada preguntó si la Conseyería va siguir llantando hectárees y hectárees d'especies pirófitas n'altes densidaes monoespecíficas y coetanees, por citar un exemplu más, que tampoco llogró respuesta.

A xuiciu de la diputada d'IX, la política forestal precisa un cambéu de xestión y na estructura, dende'l númberu d'inxenieros o la reestructuración de la guardería, inclusive da-y una vuelta a les oficines comarcales, o al sistema de contratación. Si miramos les axudicaciones de 2016 y 2017 poner de relieve que dende la Dirección de montes nun s'apuesta poles cooperatives, repitió Miranda, coles mesmes qu'incidió en que la nueva llei de contratación dexa la inclusión de clauses sociales y medioambientales que seríen aplicables a les cooperatives forestales, lo qu'evitaría contratos a la baxa que deriven en condiciones de contratación de el trabayadores “casi d'esclavitú”.

Volver

Compartir

2014 Izquierda Xunida d'Asturies - Política de privacidad - Política de cookies